субота, 21. мај 2022.

Crna klupčad



Crna klupčad, klupčad sa crnim susamom


Potrebno je za testo:

150g putera ili margarina,
500ml mleka,
50g svežeg ili 7g suvog kvasca,
1 kašičica šećera
1 kašičica soli
700-800g brašna.


Za posipanje po korama:

300g rendanog sira,


Za premazivanje:

2 jaja i 2 kašičice crnog susama.



Priprema:

Puter ili margarin otopiti na tihoj vatri. U posebnoj šerpi zagrejati mleko pa pomešati sa rastopljenim margarinom. Kvasac razmutiti sa malo vode i šećera pa pustiti nekoliko minuta da zapeni. Kada se margarin i mleko ohlade dovoljno da možete rukama da mesite testo dodati im kvasac, so, šećer i brašno po potrebi dok neumesite meko i elastično testo. Pokriti i ostaviti da se udvostruči. Testo podelite na tri dela, ( Svaki deo testa razvući u pravougaonik pa pospite rendanim sirom. Seći na trake širine 1 cm ili uže trake su elastične, motajte ih kao klupče. Dva jajeta umutite viljuškok i dodajte crni susam, premažite klupčad. Rernu zagrejte, tepsiju obložite pek papirom i poređajte klupčad. Pecite dok lepo ne porumene.




Moja priča

Ja ne bih želela da Vam pišem kako su Crna klupčad savršeno pecivo, probajte, napravite i tako dalje.
Ne bih Vam preporučila ni neku knjigu za čitanje, ne morate da pročitate ni moju priču ako ne želite, izađite iz kuće, za nekoga je danas lep sunčan dan, popijte kafu sa prijateljima. Ali sa pravim prijateljima to je moja preporuka.
Pa da počnem, priča je moja fikcija.....

Proces

Mi ne istražujemo krivicu, nas krivica privlači.

Nisam kriv


Klupko kada počne da se kotrlja teško ga je zaustaviti, a istina je u masnome džaku.


Majko, draga moja majko, nisam kriv


Oni koji mene krive za sve ni sami ne znaju pravu istinu. Majko, onaj ko je presekao kabal ni ne zna da ga je presekao.
Kao malom si mi pričala priče o magijskoj moći zove, gde se bore dve strane, crna i bela, siva ne postoji. Strane dobra i zla. Kojoj strani bi se priklonio tvoj sin? U dvorištu imamo ogromnog belog psa, imamo i drvo zove. Nemoj me prekidati, samo slušaj. Prođi kroz vremenski portal, vratićeš se godinu dana unazad, možeš samo posmatrati, odmah da ti kažem da ništa nećeš moći učiniti, niti promeniti. Stani ispod drveta zove, vremenski portal će se otvoriti, ti ćeš biti samo posmatrač. Poznavajući tebe majko, znam da ćeš pokušati nešto da učiniš, ali veruj svome sinu ništa nečeš moći.
Kazaljke sata kao lude, vraćaju vreme unazad. Usamljena kuća kraj pruge, čuje se muzika, žagor ljudi i pucnjava. Slavi se. Mrkli mrak je skoro će ponoć. Jedan momak i moj sin stoje na pruzi, čuje se lavež pasa, valjda se boje pucnjave. Šta moj sin radi na pruzi?Odjednom nešto fijuknu kroz vazduh iz dvorišta i preseče kabel od struje na pruzi na dva dela. Srce mi za trenutak stade, htedoh da potrčim ali ne mogu, vičem iz sveg glase, bežite, bešite. Ali oni me nečuju. Bljesak jedan pa drugi, puče žica na dva dela, duži kraj pade na visokog momka a kraći na moga sina. Ja drhtim, plačem. Sa strane stoji čovek u crnom sa crnim psom i sve posmatra,ja mu vičem pomozi im čoveče, ali on me ne čuje. Visoki momak leži na pruzi a moj sin pored pruge. Pridiže se moj sin ali pade nazad, gleda u nebo. Čuje se vriska, ljudi trće, čovek sa psom se priključuje masi i nešto im govori, ja ništa ne čujem, ali kako čujem zvuk sirene. Jedan momak drži mastan džak, šta je u džaku? Prilazi mu drugi momak i nešto mu govori. On odlazi sa džakom. Čovek u crnom nestaje u dvorištu.  Momak  crnomanjast sakuplja nešto, rastrčao se na sve strane, šta kupi?Sve vidim, ali ne mogu da se pomerim noge mi kao cementirane. Skoro će ponoč, čujem sinov glas" majko moraš se vratiti pre ponoći".Ne mogu, ne mogu te ostaviti samoga, moraš, moraš idi, videla si šta si treb.ala da vidiš. Ništa ne razumem, majko u šoku si, razumećeš. Idi majko molim te, moli te tvoj sin , idi.......Neću ne mogu te ostaviti samog.....








 



 


 


 


Нема коментара:

Постави коментар