четвртак, 9. јун 2022.

Hleb sa listovima nane





Potrebno je:


  • pola kockice kvasca,
  • 1 kašičica soli,
  • 1 kašičica šećera,
  • 500g brašna,
  • pola šake svežih listova nane, iseckanih i
  • mlaka voda.

Priprema:


Kvasac razmutiti sa malo mlake vode, šećerom i malo brašna pa ostaviti da nadođe. U vanglu nasuti brašno,sitno seckane listove nane, nadošli kvasac i so. Vode dodati toliko da dobijete srednje gusto testo,mesiti dok ne počne da se odvaja i ne lepi za prste,ako treba dodajte jos brašna. Ostaviti testo da naraste. Premesite, oblikujte dva manja hlepčića.Hleb u zagrejanoj rerni pecite na 200 stepeni. Pečen hleb poprskati vodom uviti u krpu i ostaviti da se ohladi. 





Hleb sa listovima nane
Potrebno je:



  • pola kockice kvasca,
  • 1 kašičica soli,
  • 1 kašičica šećera,
  • 500g brašna,
  • pola šake svežih listova nane, iseckanih i
  • mlaka voda.


Priprema:



Kvasac razmutiti sa malo mlake vode, šećerom i malo brašna pa ostaviti da nadođe. U vanglu nasuti brašno,sitno seckane listove nane, nadošli kvasac i so. Vode dodati toliko da dobijete srednje gusto testo,mesiti dok ne počne da se odvaja i ne lepi za prste,ako treba dodajte jos brašna. Ostaviti testo da naraste. Premesite, oblikujte dva manja hlepčića.Hleb u zagrejanoj rerni pecite na 200 stepeni. Pečen hleb poprskati vodom uviti u krpu i ostaviti da se ohladi.


Nastavak moje priče
Priča mi Aćim o svome drugu Bogdanu.
Ja ne znam više šta je san, a šta java. Devojka u belom, sa licem anđela.
Aćim mi dgovori srcu ne možeš narediti ili voliš ili ne. Aćime, upitah ga ja, nas dvojica ličimo kao jaje jajetu da li ću ja doživeti tvoju sudbinu. On podiže glavu, uhvati me za ruku i reče.Ja sam došao da ti pomognem, borio sam se svim silama, da tu noć ne budeš na mestu gde si bio. Ni ti ni drugi momak. Bdio sam nad tobom više od trideset godina. Zašto nisi poslušao majku, kada ti je rekla da ne ideš? Zašto si otišao, tu noć, zaštoooooo. Toliko godina sam te čuvao i uspeo da te sačuvam. Aćime, pre par meseci na našoj kući sa ulice se pojavila krvava mrlja, mama je to videla, prvo je pomislila, pošto ja kupujem meso za pse, da je neko udario u fasadu džakom pa da je ostala mrlja, ali nije…onda da je neko prosuo farbu, ali nije to je bila krv. Mama se uplašila, noću nije mogla da spava nešto je gušilo, znaš mama ko mama. Moja majka, oštra na jeziku, uvek je bila tu da me zaštiti, u vatru u vodu bi za svoju decu, Aćime pitala me je da li moraš baš svugde da ideš. U Hercegovini, reće Aćim moja baba mi je pričala, da su noć kada sam ja nastradao čuli u krošnji kao da nešto huče, jezivo je zvučalo. Deda je pucao i pogodio tu pticu, ranjena je odletela, sutradan u njihovu kuću je došla komšinica koja živi preko brda, da pita kako sam. Ruka i rame su joj bili zavijeni, pitali su je šta joj je nesretnici bilo, rekla je da je krava ubola rogom. Ništa strašno proćiće. Znaš, čija je to baba bila, devojke u belom.
Aćime da li ti veruješ u nadprirodno? Ne, a ti Ivane ? Ne znam više ni sam, moja mama je škorpija u horoskopu,ona je uvek volela misterije, romantična je, ali je naprasite naravi, lako plane, pa joj posle bude žao, i moja majka je takva bila. Šta ti je horoskop i škorpija. Ivane se nasmeja, zaboravio sam ti ne znaš šta je to. Datum i mesec u kom si rođen odrećuje koji si horoskopski znak. Ivane ja sam rođen 25.12. koji bi znak bio ja u tom tvom horoskopu. Jao, jauknu Ivan , šta je upita ga Aćim. Rođen si na isti datum kada i ja. Kako je to moguće. Bio bi Jarac. Vreme rođenja sigurno ne znaš, mene je moja majka rodila u 4 časa i 20 minuta, naopačke, doktori ovdašnji kažu karlično,na Katolički božić. Ja sam jarac podznak škorpija. Istog datuma smo rođeni, šta se to dešava Aćime, odgovori mi. Moja mama je škorpija, podznak riba, rođena je 17.11.1966. godine. Ajoj i moja majka je rođena u novembru. Šta je sve ovo, Ivane. Ne znam odgovori Ivan.

Нема коментара:

Постави коментар