недеља, 10. јул 2022.

Pita sa krompirom





Pita sa krompirom
Noć se spušta, miriše na kišu, ali kiše nema, ja ne volim kada pada kiša, prosto ne volim. Kažu suva je zemlja, vapi za kišom, ali ja ne volim kišu, vičem u sebi. Razume moj Rajko, Vera smenjuju se godišnja doba, biće i sunca i kiše i snega, takav je život.
Rajko neko je u dvorištu, stoji Petrov drug sa punom kantom mladoga krompira, kanta nije mala, velika je, čini mi se da veća ne postoji. Ja počinjem da plačem i zahvaljujem se. Uzimam kantu sipam vodu i perem krompir, suza suzu stiže, krompir perem suzama i vodom. Voleo je moj Petar pitu krompirušu. Eh moj Peco.
U pitu sam dodala i tri lista lešnika, iseckala sam ih sitno.
Zašto baš tri?
Za mene lešnik ima magijsku moć.
Pored slike gotovog jela uvek sam stavljala cveće. Ovo cveće sam dobila od prijateljice, hvala joj.
Ovaj put rukopis je moj, ja sam napisala knjigu,, Vratiću se majko,, to je priča o putovanju kroz vreme, izdaji, tragediji, laži, i bezvremenskoj ljubavi. Džaba ti sve ako nisi čovek.

Potrebno je:
  • 400 ml vode,
  • 600 g brašna,
  • 2 supene kašike ulja ili masti istopljene,
  • 6 srednjih krompira,
  • 1 veća glavica crnog luka,
  • so,
  • biber i
  • svinjska mast ili ulja.
 
Priprema:

Umesiti testo od vode, brašna, ulje i malo soli, tako da se ne lepi za ruke.
Testo podeliti na dva dela i ostaviti na brašnom posutoj podlozi pokriveno da odmara. Možete testo ostaviti i celu noć u frižideru.
Za to vreme oljuštiti krompir, izrendati, sitno iseckati crni luk i posoliti po želji. Prvu polovinu testa oblikujte u krug i premažite od gore sa mašću i ostaviti da odmara. To uradite i sa drugom polovinom testa.
Prvu polovinu testa posle pola sata razviti na stolanjaku, u tiganj stavite iseckan crni luk malo propržite i dodajte na kockice seckan krompir, posolite, pobiberite i malo propržite. Rasporedite po kori i urolajte.Ja krompir ne razbacujem po celoj površini već samo na jedan kraj i urolam. Urolano testo stabvite u podmazanu, ja sam koristila okruglu tepsiju.
Tako uraditi i sa drugom polovinom testa.
Premazati odozgo sa dve kašike masti. Peći pitu u prethodno zagrijanoj rerni na 200 C dok ne porumeni. Sluziti uz jogurt ili kiselo mleko.

Нема коментара:

Постави коментар