субота, 13. јун 2020.

Zavrzlame sa višnjama






Da li čitanje knjige može da Vam da inspiraciju da izmenite već dobar postojeći recept i po meni napravite još bolji slatkiš. E može.

Dete Toskane, Ris Bouen
"Gledaj, počinjemo sa mešavinom dve vrste brašna. Ja volim da koristim griz i belo brašno. Ono je baš meko zar ne?

Prepliću se 1944 godina i 1973 godina.
Knjiga je tako napisana da želiš da je pročitaš u jednom dahu.
Godine 1944.britanski pilot iskočio je ranjen iz aviona, na polja okupirane Toskane.
Posetila sam Toskanu 2018. godine i mogu da Vam kažem da je čarobna, odiše lepotom , magijom....
Pronašao je utočište u ruševinama manastira, ali osim utočišta u selu San Salvatore pronašao je još nešto.
Skoro trideset godina kasnije njegova ćerka da bi našla odgovore na neka pitanja vraća se u San Salvatore. Ostalo ako vas zanima šta se dešavalo pročitajte sami, krenite na vremensko putovanje, da li će vam srce uzdrhtati, da li ćete pustitu suzu, prigrliti knjigu i pomisliti, šta ljubav može od čoveka da napravi. Da li stare rane treba otvarati, tražiti istinu ili ostaviti sve kako jeste.
Ja sam za to ma koliko da je nešto bolno da istina izađe na videlo kad tad, pa sad krenimo na put istine....






Za testo je potrebno:

  • 400g brašna,
  • 4 pune kašike griza,
  • 1 kašika šećera,
  • pola kockice kvasca ,
  • 2dl mlakog mleka i
  • 1dl ulja.

Za fil je potrebno:


  • 300g višanja,
  • 2 kašike griza,
  • 2 vanilin šećera i
  • 5 kašika šećera.

Priprema:

Testo

U mlako mleko dodati kvasac i šećer, promešati.
Brašno pomešati sa grizom , dodati ulje, i kvasac, pa zamesiti testo.
Prekriti i ostaviti na toplom da naraste.

Fil

Višnje staviti u šerpu, dodati griz, šećer i vanilin šećer kuvati na tihoj vatri par minuta, zatim ostaviti da se ohladi.


Nadošlo testo premesiti i rastanjiti.
Jufku rastanjiti oklagijom u četvrtasti oblik, na debljinu oko 2 mm. Višnje dobro ocediti i rasporediti po testu.Uzeti nož i testo seći na širinu oko dva centimetara. Testo motati u spiralu, višnje će malo ispadati ali nema veze rasporedite ih ponovi po testu.
Peći u ugrejanoj rerni na 200°C oko 25 minuta odnosno dok lepo ne porumene. Pečeno i prohlađeno pecivo posuti šećerom u prahu.Ja sam zavezlame posula sa limun šećerom u prahu i sokom od višanja koji je ostao kada sam ih ocedila.

Нема коментара:

Постави коментар