среда, 2. септембар 2020.

Džem od divljih kupina



Džem od divljih kupina

U Martin Brodu divljih kupina na sve strane, prosto te mame.
Prijateljica Mira, koju smo upoznali pre par godina,  dala nam je kanticu od 5l da naberemo kupine. Gledam ja kanticu i mislim, koliko će nam vremena trebati da naberemo punu kanticu. Moj muž Rajko pita, kojim pravcem da krenemo. Upekla zvezda, baš je vrućina, njbolje kroz šumu.
Rale mogli bi putem Jarapaga i  krenemo mi, desetak kupina u usta, par kupina u kantu. Ali na kraju Bogami nabrasmo mi punu kanticu kupina.

Potrebno je:

  • 5 kg divljih kupina,
  • 1 kg šećera i
  • 2 vanilin šećera.


Priprema:


Kupine oprati i posuti šećerom. Kupine su toliko sočne da sam ja dodala samo 1 kg šećera
Džem kuvati oko sat vremena na nižoj temperaturi u široj šerpi uz povremeno mešanje.
Desetak minuta pred kraj kuvanja, dodala sam i vanillin šećer.
Džem sipati u sterilisane tegle, zatvoriti metalnim poklopcima i pasterizovati.
Čuvati na uobičajen način.Mislim da će se brzo pojesti, toliko je lep. Podseća me na slatko od kupina,


 


 




Količina šećera zavisi od toga koliko su kupine slatke, odnosno po Vašem ukusu.

Нема коментара:

Постави коментар